استفاده از کود کامل آلی گرانوله (سهند کود)  قبل از کشت و در هنگام کشت روشی مفید برای بازیابی، حاصلخیزی خاک و رشد یک محصول موفق است. کود کامل گرانوله (سهند کود) یک کود قبل از کشت بذر یا نهال می باشد که در هنگام کشت یا قبل از کشت به خاک مزرعه یا باغ اضافه می گردد.  این کود آلی دسترسی گیاه را به مواد مغذی فراهم می کند که برای سلامت نهال و بذر حیاتی است.

بهترین زمان مصرف کود کامل آلی گرانوله:

استفاده از کود کامل آلی گرانوله جهت گیاهان زراعی بهمراه آماده سازی زمین زراعی و در درختان میوه ده از پایان پاییز تا پایان زمستان به روش چالکود و در ماه خرداد به روش سرک به میزان صد و پنجاه کیلو گرم در هر هکتار بهمراه  آب و آبیاری مصرف کنید.

مختصری از مزایای گیاهی کود کامل آلی گرانوله (سهند کود)

1: بخاطر وجود ازت بالایی که در این کود بکار برده شده است نقش بسیار زیای در رشد سبزینه گیاه دارد.

2: وجود فسفر موجود در کود این بصورت سوپر فسفات باعث افزایش زود رسی و بالا رفتن کیفیت میوه خواهد شد.

3: همچنین استفاده از این کود عمل گرده افشانی را بهبود میبخشد.

4: وجود پتاسیم در این کود باعث افزایش نمو و رشد درخت شده و باعث درشت شدن میوه

5: و همچنین افزایش مقاومت گیاه در مقابل انواع بیماری ها خواهد شد.

6: و گوگرد این کود باعث بهبود در بوجود آمدن پروتئین و اسید آمینه ها خواهد شد.

یکی از ویژگی های کودهای تولید شده در کارخانه سهند کود به دلیل فراوری اصولی مواد اولیه کود کامل آلی گرانوله، کود پلت مرغی، کود مرغی گرانوله، هیومیک اسید گرانول، گوگرد معدنی غنی شده با باکتری تیوباسیلوس، کود آلی هیومیک گرانوله مخصوص زعفران، کود آلی گوگردی گرانوله ده درصد و سی و پنج درصد و کود ماکرو (5+5+5) و منحصر به فردترین کود کامل ایرانی به جدیدترین فرمولاسیون سرشار از ریزمغذی های مفید گیاه با متد تولید منحصر به فرد با نام سوپر کود کامل آلی گرانوله 46 عنصره سهند کود که شامل ( کود ورمی کمپوست، کمپوست مرغ، هیومیک اسید) می باشد، عاری از هرگونه ناخالصی، بوی نامتبوع، گچ، عناصر سنگین، بنتونیت و یا پرکننده های بی خاصیت دیگر می باشد.

کارخانه سهند کود پایتخت ایرانیان

محصولات کارخانه سهند کود ایرانیان با نام تجاری افق سبز ایرانیان

استفاده از کودهای قبل از کشت و در هنگام کشت روشی مفید برای بازیابی حاصلخیزی خاک و رشد یک محصول موفق است. کود کامل آلی گرانوله (سهند کود) یک کود قبل از کشت بذر یا نهال می باشد که در هنگام کشت یا قبل از کشت به خاک مزرعه یا باغ اضافه می گردد.  این کود آلی دسترسی گیاه را به مواد مغذی فراهم می کند که برای سلامت نهال و بذر حیاتی است.

 

مزایای کود کامل آلی گرانوله (سهند کود) به شرح زیر می باشد:

1: میکرو ارگانسیم های خاک را فعال کرده این میکرو ارگانیسم های موجود در کود آلی گرانول سهند کود علاوه بر جذب سریعتر مواد مغذی به فرآیند تجزیه آلاینده های خاک و آب و در نتیجه جلوگیری از تاثیر آفات و عوامل بیماری زا در خاک و یا محیط بذر و نهال می کند.

2: مواد آلی موجود در کود کامل گرانوله (سهند کود) می تواند ساختار خاک را با ایجاد کلوخه شدن خاک و تشکیل سنگدانه ساختار خاک و توانایی آن در جذب و نگهداری آب افزایش می دهد.

3: ماده آلی و کربن که یکی از اجزا اصلی مواد اولیه کود کامل آلی گرانوله (کارخانه سهند کود) می باشد، به عنوان یک مخزن از مواد مغذی که شامل 8 عنصر میکرو و سه عنصر ماکرو به حساب می آید که می تواند مقادیر قابل توجهی نیتروژن، فسفات و گوگرد آزاد کند.

4: مواد آلی در این کود با افزایش ظرفیت نگهداری آب به کاهش فرسایش خاک کمک کند.

معایب کودهای شیمیایی

1: عاری از ریزمغذی

2: از حیات میکروبی خاک محافظت نمیکند

3: مواد آلی به خاک اضافه نمی کند

4: باعث از دست رفتن ماده آلی و کاهش کربن خاک می شود

5: در صورت استفاده نادرست یا بیش از حد مجاز باعث سوختگی و از بین رفتن گیاه می شود.

6: با آزادسازی سریع عناصر منجر به از دست دادن کود از طریق شستشو  می شود و یا قبل از رشد با افزایش رشد بیش از حد و زودرس ریشه های گیاه می تواند منجر گیاهان مستعد بیماری و باردهی کمتر شود.