یکی از مغذی ترین کودهایی که در صنایع کشاوری مورد استفاده باغداران قرار می گیرد کود سیاه می باشد. کود سیاه برای درختان دارای مواد معدنی مفیدی است که برای رشد در ختان بسیار مفید است. از این رو اگر کود سیاه را برای درختان خود استفاده نمایید می توانید محصولات پرثمری را نیز داشته باشید. رشد درختان با استفاده از این کود بسیار افزایش می یابد.

همچنین استفاده از این کود درختان را بسیار قوی می کند و اجازه نمی دهد که عوامل بیرونی تاثیر بدی بر آن ها بگذارد و آن ها را از بین ببرد. این کود پر فایده که برای رشد درختان می تواند بسیار سودمند واقع گردد بهتر است که به صورت مرحله مرحله به درخت اضافه گردد. این گونه است که می توانید رشد درختان خود را افزایش دهید و بهترین نتیجه ممکن عاید شما گردد.

کود سیاه می­تواند از در ختان در برابر هر گونه آفت و حشرات و قارچ ها به خوبی محافظت نماید. ذکر این نکته الزامی است که نبایستی از این کود به طور خودسرانه و بدون مشورت با کارشناسان استفاده نمایید. چون ممکن است درختتان اصلا به کود دادن نیازی هم نداشته باشد.

بهتر است زمانی از این کود استفاده کنید که درختان شما کمبود فسفر دارند. اما از کجا بفهمیم که درخت شما کمبود فسفر دارد. علائم کمی فسفر در درختان با تغییر رنگ در برگ های درختان، زیاد شدن دانه های پوک، کم شدن سرعت رشد گیاه، کم شدن مقاومت درخت در مقابل انجماد یا کمبود آب، لاغر شدن ساقه، کم شدن محصولات و از دست دادن طراوت گیاه قابل رویت است.